Translate

czwartek, 26 września 2013

Kokosanki


Kokosanki to cudownie pachnące, niezwykle słodkie i lekko ciągnące ciasteczka. Te domowe, chodź przypominają sklepowe ciasteczka kokosowe są bez porównania lepsze, a ich przygotowanie nie zajmie nam więcej niż 30 min. Za to nie jestem pewna czy po upieczeniu wytrzymają  tak długo :) Ja te ciasteczka uwielbiam, między innymi  dlatego że bardzo lubię kokos, ale głównie dlatego, że nie muszę spędzić w kuchni kilku godzin, a później czekać aż moje wypieki wystygną. Można je jeść od razu :) 


Skład:
200g wiórek kokosowych
150 g cukru
2 białka
2 łyżki masła 
1 łyżka mąki ziemniaczanej

A oto jak to zrobić:
1.       W rondelku rozpuszczam masło, a następnie 100g cukru.
2.       Cały czas mieszając czekam aż cukier częściowo się rozpuści i dodaję kokos oraz dokładnie mieszam.
3.       Ubijam białka, pod koniec ubijania dodaję resztę cukru oraz 1 łyżkę mąki ziemniaczanej.
4.       Kiedy białka są ubite do mojego kokosu wymieszanego z cukrem i masłem dodaję stopniowo białka i dokładnie mieszam.
5.       Kokosanki wykładam do papierowych foremek lub na papier do pieczenia.
6.       Piekę w piekarniku nagrzanym do temp. 180oC przez 15 min.



Smacznego :) 

1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz.
Pozdrawiam.