Translate

środa, 27 listopada 2013

Międzynarodowo czyli gulasz węgierski z czeskim knedlikiem


Gulasz to tradycyjna węgierska potrawa jednogarnkowa, głównymi jej składnikami jest mięso wieprzowe lub wołowe, cebula oraz papryka. Ja do swojego gulaszu lubię dodać również pieczarki, jego smak jest o wiele bardzie ciekawy. Gulasz najczęściej podawany jest z makaronem, ryżem czy też kaszą gryczaną, ja postawiłam dziś na kuchnię miedzynarodową, tak więc gulasz serwuję z czeskim knedlikiem.


Skład:
- 500g łopatki wieprzowej,
- 1 duża cebula,
- 2 papryki czerwone,
- 500g pieczarek,
- 2 liście laurowe,
- 2 ząbki czosnku,
- 4 ziela angielskie,
- 1 łyżka słodkiej papryki,
- sól,
- pieprz,

A oto jak to zrobić:
1.       Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju, kiedy cebula się zeszkli dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i smażymy ok. 1 -2 min. po czym wrzucamy pokrojone w kostkę mięso i doprawiamy solą oraz pieprzem.
2.       Po przesmażeniu mięsa dolewamy ok. 500ml wody, tak aby przykryć mięso, dodajemy paprykę w proszku i dusimy ok. 30 min.
3.       Następnie dorzucamy pokrojone w kostkę pieczarki i dusimy kolejne 15 min.
4.       Na sam koniec wrzucamy pokrojoną w kostkę paprykę i dusimy do miękkości papryki oraz mięsa ok. 10-15 min.
5.       Doprawiamy solą oraz pieprzem i zagęszczamy nasz gulasz zawiesiną z mąki.
6.       Gulasz podaję w miseczce z knedlikiem zboku, można również knedli polać gulaszem i posypać serem żółtym.





Smacznego J

9 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie choć za wieprzowiną nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taki tygiel smaków, apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja bratowa robiła taki gulasz, mnóstwo pysznego mięska, pieczarek, papryki i do tego ten pyszny aromatyczny sosik w którym macza się chlebek mmm :) Przypomniałaś mi te smaki, teraz będę musiała go przyrządzić bo nie wytrzymam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale. Fanatstyczne zdjęcia, a i potrawa pewno smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja za gulaszem jakoś nigdy nie przepadałam, ale jak już jestem u kogoś na obiedzie i jest to danie to zjem z grzeczności.

    Może zaobserwujemy swoje blogi? Jeśli tak to zaobserwuj mój blog, a ja na pewno odwdzięczę się tym samym. Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zrobię dzisiaj gulasz, ależ apetyczne foto)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda wyśmienicie :D:D!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem absolutną fanką knedliczka. Po ostatniej wyprawie do Pragi i ciągłym wcinaniu knedlika nie mogłam się wbić w ulubione spodnie;) Z chęcią wypróbuję je w towarzystwie Twojego gulaszu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Pozdrawiam.