Translate

środa, 12 lutego 2014

Faworki

                                           

Karnawał to czas smażenia pączków, oponek i faworków. Ja przygotowałam dziś te ostatnie, kruche, słodkie, wypełnione bąbelkami powietrza delikatne staropolskie faworki. Dzięki temu że przygotowuje się je bardzo rzadko, ja robię je raz dwa razy do roku są wyjątkowe. Znane nie tylko w Polsce ale i Niemczech a także na Litwie. Zachwycają swoim smakiem zarówno dzieci jak i dorosłych.

Skład:
-2 szklanki mąki
-6 żółtek
-2 łyżki mąki
-1 łyżka spirytusu 
-1 łyżka cukru
-1 łyżka cukru waniliowego
-2 łyżki śmietany 18%


A oto jak to zrobić:
  1. Wszystkie składniki oprócz śmietany mieszamy i wyrabiamy ciasto, a następnie stopniowo dodajemy śmietanę.
  2. Gotowe ciasto wyrabiamy przez ok 5 min. 
  3. Ciasto dzielimy na 4 części i wałkujemy na cienki placek, wykrawamy z niego paski o grubości ... i długości... a następnie przecinamy na środku i przekładamy końce.
  4. Faworki smażymy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron do uzyskania złocistego koloru. 
  5. Gotowe faworki osuszamy z nadmiaru tłuszczu układając na papierowych ręcznikach. 
  6. Posypujemy cukrem pudrem i gotowe :)


Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Własnie takie lubię najbardziej. Dostrzegłam, ze one nie są takie - no nie wiem jak to wytłumaczyć - takie cienkie z bąbelkami - tylko grubsze - i to dla mnie jest faworek. Mój faworyt:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Pozdrawiam.